ראשי טיפים מעולם הנדל"ן מקו-וורקינג לקורונה וורקינג?!

מקו-וורקינג לקורונה וורקינג?!

כידוע מרבית חברות חללי העבודה שוכרות את השטחים מבעלי הנכס לטווח ארוך ומשכירות הלאה את השטחים לטווח קצר בעסקאות גמישות.

משבר וירוס הקורונה שפוקד את העולם, מציב אתגר משמעותי בפני המודל העסקי של חברות אלו, שכן רובן נשענות על מודל עסקי הבנוי על הוצאות קבועות וכבדות בעוד הן נותרות חשופות בצד ההכנסות ללא הגנה ובטחונות משמעותיים.

במצב זה, קשה יהיה לחברות חללי העבודה לשרוד לאורך זמן משום שחלקן טרם הספיקו להחזיר את ההשקעה המשמעותית שביצעו בנכסים, ובינתיים מתמודדות עם ירידה משמעותית בביקושים ומשולי רווח הנשחקים ככל שיארך משבר וירוס הקורונה.

בשל העובדה שחברות חללי העבודה המשותפים מאפשרות להיקשר עמן בהסכמים קצרי טווח, ומכיוון שווירוס הקורונה עתיד להישאר עמנו בתקופה הקרובה, עד למציאת חיסון או תרופה, חברות הייטק ואחרות שהיו לקוחות נאמנים וצרכנים של “עולם המשרדים החדש”, חוזרות לעולם “הישן” – למשרדים עצמאיים ונוטשות את רעיון הקהילתיות, ה- meetups, ברזי בירה ושאר הנלוות אשר חשיבותן פוחתת בתקופה בה שרידות החברות והעסקים היא זו שבמרכז.

שואלים אותנו כל הזמן – האם חברות חללי העבודה ישרדו את המשבר? האם זה “פיק” זמני? האם ישנה ירידת מחירים? הסקרנות והציפייה לראות כיצד יתנהג שוק זה נובעים בשל העניין הרב בחללי העבודה ו”הדיסרפשן” שיצרו חברות אלו בשוק המשרדים המיושן וגם בשוק העבודה. ישנה תהייה  האם המודל העסקי ישרוד או שמא חברות אלו יצטרכו להמציא עצמן מחדש.

יש לציין שמבין שחקני חללי העבודה הרבים הקיימים בשוק, ישנן חברות שדגלו בגישה שמרנית יותר  ובשיטת עבודה של הסכמי ניהול, אשר מפחיתות את הסיכון וחולקות אותו כמו גם את ההוצאות והרווחים העתידיים בין בעלי הנכס לבין חברות חללי העבודה עצמן.

אנו סבורים שכבר בחודשים הקרובים, ניווכח באופן פיזי לשינויים בעולמות חללי העבודה המשותפים, ונקבל תשובות ברורות יותר.

מה שבטוח ששוק הנדל”ן המסחרי בארץ, ממשיך להיות תוסס, דינמי ויצירתי וממשיך להוות אלטרנטיבת השקעה מעניינת לאלו המחפשים לעבוד עם הכסף.

מחפשים משרד להשכרה או רכישה?